Öppettider


Öppet alla dagar när jag är hemma.
Vilket är ofta
Men ring för säkerhets skull för en överenskommelse
mobil 072 20 58 985
mail vonlimping@hotmail.com
Du finner oss även på
Fb och Instagram under Galdra Keramik

Välkommen

torsdag 9 april 2015

Annexet

Utställning med mej  Maria Lindström / Galdra Keramik på Galleri Annexet i Sölvesborg 
11 April - 6 Maj

http://annexet.nu/?page_id=800

Med vernissage den 11 april visar vi keramik av Maria Lindström. Så här beskriver Maria sig själv och sitt arbete:
“Jag är född 1961, keramiker, boende i Hallands län,18 väldigt långa stenkast från havet, och vid foten av en ås, där jag bor och verkar på en gammal avstyckad gård. Där lever jag tillsammans med min gubbe min hund och min katt.
I verkstaden bygger jag upp mina alster med lera, bit för bit. Tummar, Kavlar och Ringlar i sakta mak. Känner leran leva genom fingrarna och hur tanke omvandlas till en tredimensionell form som sakta stelnar och sedan bränns till styrka
Jag rör mej ofta i kanten av sagans värld. Söker efter det lilla med tankar i det gamla och glömda
Tider då fantasin fick ta plats
Tider då människor satt tillsammans och kurade skymning.
Tider då de gamla berättade sägner för dom unga och folktron var stark.
En liten liten bit av allt detta hoppas jag kunna bjuda dej på i denna utställning.”

Varm Välkommen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar