Öppettider


Öppet alla dagar när jag är hemma.
Vilket är ofta
Men ring för säkerhets skull för en överenskommelse
mobil 072 20 58 985
mail vonlimping@hotmail.com
Du finner oss även på
Fb och Instagram under Galdra Keramik

Välkommen

tisdag 13 augusti 2019




En hel vår och en hel sommar for förbi, medan jag tänkte att jag skulle uppdatera min hemsida.
Det är ju i längsta laget.
Det stod en kund på gården en varm sommar dag,  och frågade om jag hade upphört med min verksamhet.
Han hade varit inne och kikat på min hemsida.
Hummandes och fnittrades 
berättade jag att verksamheten var kvar, och i största välmåga.
Hur svårt kan det vara att plocka fram sin data och uppdatera sig.
Jag har svaret.....
Alldeles förfärligt svårt, när man inte har datan som sin bästa vän
Hela våren for som sagt  förbi och hela försommaren likaså.
Med händerna djupt i leran och med huvudet ful av skapar tankar och deadlines, blev det helt plötsligt en väldigt varm sommar-
och när allt lugnat ned sig, gjorde jag likadant. 
Och nu kunde man istället finna mig någonstans i trädgården, med händerna djupt ned i myllan som omväxling.
Det är mitt sätt att hämta hem mig när kropp och sinne blivit uttömt.
Augusti månad har stegat in på arenan, och det börjar åter planeras och förberedas.
Nya spännande funderingar och platser samsas ännu så länge om utrymmet i mina tankar.
Så var det, det där med raku kurs
Jag har inte kikat över någon datum för det ännu. 
Efter en torr sommar, då bränningar var en omöjlighet.
Är det kanske trots allt snart dags för någon form av sensommar eller höst bränning.
Info om det kommer att läggas upp på FB och Instagram

Jag önskar dig en riktigt fin fortsättning på sensommaren


Aftonsolen ger så vackra skuggor över inslagnings bänken

Du finner även mina alster på 
Wilda Ekologiskt i Laholm

Och på FB och Instagram

Moil 072 20 58 985
Mail galdrakeramik@gmail.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar