Öppettider


Öppet alla dagar när jag är hemma.
Vilket är ofta
Men ring för säkerhets skull för en överenskommelse
mobil 072 20 58 985
mail vonlimping@hotmail.com
Du finner oss även på
Fb och Instagram under Galdra Keramik

Välkommen

fredag 16 februari 2018



Februari 2018

Det kom en vinter. 
Och det kom även en sol.
Den där värmande ljusa saken på himlen som jag nästan glömt bort.
Och nu när jag skriver så, tänker jag på Lena Nyman.
Hon säger i en sketch,
- Så kommer man ut på "bystan" då va, Och så är det en stor jävla lampa som lyser en rakt i plytet. Och det va solen.....
Och här sitter jag just på "bystan" och bara njuter av den

Förra året gick mest åt att återhämta mig.
Och i år duggar planerna glatt i mitt inre och yttre och runt mig.
2 stycken utställningar har redan gjorts nu i februari
Ett på 
Galleri Fyra Små rum i Mölndal med mig
Maria Lindström / Keramik
och
Irène Sjöberg - Lundin / Måleri
Med den kvinnliga Jazz trion
Teresa Indebetou Trio
En alldeles underbar utställning i en ljuvlig miljö

Och ett på
Galleri 70 med Scanian Art Group
En färglad och vacker utställning

En kommande utställning med mig är planerad och kommer att kunna ses på
Keramik Museet i Laholm
15 Mars - 10 juni 

En annan utställning blir i 
St Clemens Kyrka i Laholm / Själens pegel
Tillsammans med 2 andra konstnärer och med musik
5 Maj

Årets Konstrunda i Halland går av stapeln som vanligt under 
Kristi Himmelsfärds Helgen
10 - 13 Maj
Då rockar hela hela Hallands Konstliv loss

Och du är varmt varm Välkommen. Mer info kommer.

Kurser i Raku......
Ja jag hoppas innerligt att jag kommer orka det.
men mer info om det kommer längre fram i vår.
till dess önskar jag dig en alldeles underbar vår, med massor av livgivande sol full av
 d-vitaminer


Du finner mig även på
Fb
Instagram
under namnet Galdra Keramik
och här flödar bilder och info lite tätare
och du når mig på
mobil 072 20 58 985
mail. vonlimping@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar