Öppettider


Öppet alla dagar när jag är hemma.
Vilket är ofta
Men ring för säkerhets skull för en överenskommelse
mobil 072 20 58 985
mail vonlimping@hotmail.com
Du finner oss även på
Fb och Instagram under Galdra Keramik

Välkommen

måndag 5 april 2021


Det blev April 2021.

Tiden den gick. och den gick över ett helt år. 

Medans den vandrade på, med covid-19 som flaggbärare i täten.

Hände det trots allt saker bakom kulisserna. 

Utställningar ställdes in.

Konstrundan förflyttades, och det blev tillslut bestämt att den skulle bli av hösten 2020, istället för under våren som brukligt

Utställningen i Karlshamns Konsthall med Scaninan Art Group på våren ställdes även den in. 

Men öppnades för allmän beskådan, även den på hösten 2020.

Hallands Vårsalongen i Halmstads Konsthall blev trots allt av, och utställningen hade öppet

 för allmänheten under begränsade former.

 Även utställningen på Bäckedals Handelsträdgård blev av under sommaren

Och utställningen på Bandfabriken i Göteborg i mars 2020 han precis avslutas innan allt i världen förändrades

Konstvärlden gjorde som världen i övrigt. Den höll andan, till att allt skulle återgå till det normala.

Fantasin fick jobba lite extra, och lite över allt kunde man märka nya tanke gångar

Utställningar började ske via webben. Och längtan efter kultur började göra sig påmind på många trevliga sätt

I min verkstad fortsatte leran att knådas, och nya alster skapades i lagom mak.

Graverad Slända på sotbränd botten





Behållare för krossade drömmar




Jag fick en förfrågan om jag kunder göra ett stort arbete. Där kakel skulle göras till ett kök.

Även det gick i sakta mak.

Och verkstaden fylldes av arbete och torkande delar, från gol till tak.

 Och både jag och katten fick tassa på tå när vi rörde oss i verkstan. 
Medan hunden var bannlyst.



 


Men ett nytt år har trätt in, och en ny vår är på gång

Våren 2021

Och så jag njuter av denna vår.
det blev April. 
Och den bjuder som sig bör på ett riktigt April väder. 

Det är sol ena sekunden
och i nästa sekund öser snön ned från en mulen himmel.
en dag är varm, och man dricker te i solväggen,
Nästa dag är det frost på marken

I Halmstads Konsthall är Vårsalongen 2021 i full gång.
Och där finner man även mig detta år
Med tre små graverade skisser av Per på glas.



 
Konstrundan i Halland blir av på vanlig datum detta år

Under Kristihimmelsfärds helgen
13 - 16 Maj.

Det gläder mig mycket.

Då är du hjärtinnerligt välkommen att besöka mig.
Mer information om Konstrundan, finner du på webben
www.konstrundanihalland.se
Och på Galdrakeramik på Fb och Instagram.


Och ett bra citat att tänka på är



Nu hoppas jag på en alldeles underbar fortsättning på detta år.
Min nyfikenhet på vad det har trolla fram ur rockärmen är stor.

I verkstan står det saker på tork både högt och lågt. 
Handfat, skulpturer, fågelbad och mm.

Ett handfat i stengods, guldkant och handdekorerad dekor 

Du finner Galdra Keramik även på 
Fb och Instagram
du når mej bäst på mail 
galdrakeramik@gmail.com
eller ett sms 072 20 58 985

Så önskar jag dej en fortsatt härlig vår
Vi kanske ses













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar