Öppettider


Öppet alla dagar när jag är hemma.
Vilket är ofta
Men ring för säkerhets skull för en överenskommelse
mobil 072 20 58 985
mail vonlimping@hotmail.com
Du finner oss även på
Fb och Instagram under Galdra Keramik

Välkommen

fredag 14 februari 2014


Ljuset är på väg tillbaka till oss och jag hör hur katten går ut och in genom katt luckan i verkstads väggen mycket oftare än i vintras. Det får mig att fundera på hur verkstaden ser ut ur ett kattperspektiv. Med kameran i näven krånglar jag mig ned på den kalla fuktiga marken och kikar in i min verkstad. Mjaaa ja jo då det ser ju trevligt ut, bestämmer jag mig för. Ur luckan strömmar varm luft, mättad med dofter av tvål, rökelse och lera.
Strax innanför lucka och dörren, ligger nyinköpta ekologiska tvålar på hyllorna. Doften runt dem är exotisk. Ljuvligt doftande ligger dom inpackade i .
handgjort skal från betelnötspalmen
 av kvinnor i Indien
De andra tvålarna som ligger på hyllorna är
J.R. Liggets Shampo tvål.
Dom omger sig av svag ren doft. Du kommer finna den otroligt dryg. Löddrar underbart, lätt att tvätta med och lika lätt att skölja ur.
Även denna tvål är 100% biologisk.
Mer om dessa tvålar finner du i spalten till vänster under fliken
Två och Schampo
I verkstaden jobbas det med beställningar, skissblock och penna ligger slängt mitt i allt lerande på bordet. Det skuttar av funderingar i mitt huvud och planeringen inför konstrundan till kristihimmelfärds helgen (29 maj - 1 juni) är i full fokus. Talböckerna avlöser varandra med mord och intriger, samtidigt som leran sakta torkar under plasten


Vinst priset i Hallands Kostrunda i år från Galdra Keramik är en Glaserad tallrik i stengods med in graverad text. Som lyder. Utanför mitt fönster växer ett fläderträd. Om sommaren när vädret är varmt öppnar jag fönstret. Ibland låter jag blicken vila på naturen där utanför. Bladen på flädreträdet rör sig sakta i vinden. Fläderblommornas doft söker sig in i rummet. Det doftar sommar. Och där på en gren brukar det komma två små pilfinkar. En han och en hon. Nyfiket sitter dom där i bladverket och kikar in på vad jag håller på med. Efter en stund brukar dom putsa varandras fjädrar. Som två små fjäderbollar sitter dom där och ser så nöjda ut med livet, och var gång sitter jag där inne och känner mig lika nöjd , tack vare dom.


Kurser  under våren är som följer.
Möhippa
2 timmar Kostnad 500.- inkl en bränning och 2 kg lera  (endast för den blivande bruden)

Andra kurser är

Engångstillfälle
3timmar
450 :- / person + lera 60.- kg inkl en bränning ( ej glasering)

Termins kurs 8 gånger
3 timmar / gång

1800 :- + lera / person
Vill du bara komma och handla lera så går det bra.
Ler kostnaden är 60 :- kg. I detta ingår även en bränning men ej glasering

Varmt välkommen

mailadress vonlimping@hotmail.com
mobil. nr 072 2058985
Du finner mig även på FB under Galdra Keramik  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar