Öppettider


Öppet alla dagar när jag är hemma.
Vilket är ofta
Men ring för säkerhets skull för en överenskommelse
mobil 072 20 58 985
mail vonlimping@hotmail.com
Du finner oss även på
Fb och Instagram under Galdra Keramik

Välkommen

tisdag 27 maj 2014


 
Sommar, härligt gröna sköna sommar.
Mina ögon kan inte se sej mätta på frodigheten runt mej.
Fåglarna kvittrar, blommorna i min trädgård fullkomligt exploderar av fägring, bin och insekter surrar runt i en förunderlig dans.

Konstrundan i Halland öppnar sina portar den 29maj - 1juni kl 11.00 - 17.00 för 19 året i rad. 131 konstnärer från Kungsbacka till Laholm. Vernissage på Mjellby Konstmuseum 28 maj 16.00 - 19.00. 
Varmt Välkomna
 
Nu är det åter dags för konstundan.
För 19 året i rad och med
131 konstnärer i Halland, från Kungsbacka i norr till Laholm i söder, öppnar sina ateljéer och verkstäder för besökande
29 maj - 1 juni kl
11.00 - 17.00.
Kliv in i bilen och ta dej en stund av livet för ett besök hos oss. Jag lovar att det är värt det.
 
 

Vinst priset i Hallands Kostrunda i år från Galdra Keramik är en Glaserad tallrik i stengods med in graverad text. Som lyder. Utanför mitt fönster växer ett fläderträd. Om sommaren när vädret är varmt öppnar jag fönstret. Ibland låter jag blicken vila på naturen där utanför. Bladen på flädreträdet rör sig sakta i vinden. Fläderblommornas doft söker sig in i rummet. Det doftar sommar. Och där på en gren brukar det komma två små pilfinkar. En han och en hon. Nyfiket sitter dom där i bladverket och kikar in på vad jag håller på med. Efter en stund brukar dom putsa varandras fjädrar. Som två små fjäderbollar sitter dom där och ser så nöjda ut med livet, och var gång sitter jag där inne och känner mig lika nöjd , tack vare dom.
Lotterna kan du köpa hos var konstnär och kostnaden är 25.- / st.
 
Under sommaren kommer jag att annordna Raku kurser här i min trädgård.
Raku bränning är en gammal teknik med härkomst från 1400 talets Japan. Där bränner man i en ugn utomhus. Så kommer även vi att göra.
Vi glaserar våran alster som sedan kommer att torka över öppen eld, för att sedan stoppas in i ugnen. Där står dom sedan till glasyren smält ut ( ca 900 grader ) För att därefter tas ut med tänger och stoppas i sågspån. I sågspånet krackelerar sedan glasyren och ett vackert mönster skapas som är så typiskt för det Rakubrända. Det är alltid en lika härlig upplevelse var gång. I varje kurstillfälle ingår en fika stund med hembakat från husets skafferi. Om du har någon form av allergi, var vänlig och tag med dej egen fika.
Minst antal deltagare är 2 personer mest antal deltagare är 8 personer


Övriga kurser är som följer.
 
Möhippa
2 timmar Kostnad 500.- inkl en bränning och 2 kg lera (endast för den blivande bruden)

Andra kurser är

Raku kurs
Engångs tillfälle
kostand 600.- / person då ingår 3 skålar att glasera

Två tillfälles kurs
Första gången skapar vi våran alster och några veckor senare träffas vi åter för att bränna och glasera dem.
Kostnad 1000.- + lera 60.- kg
4 timmar vid vart tillfälle

Engångstillfälle
3timmar
500 :- / person + lera 60.- kg inkl en bränning ( ej glasering)

Termins kurs 8 gånger
3 timmar / gång

1800 :- + lera / person

Vill du bara komma och handla lera så går det bra.
Ler kostnaden är 60 :- kg. I detta ingår även en bränning men ej glasering
 
Varmt välkomna
 
Du når mej på mobil 072 2058985
Du finner även Galdra Keramik på Fb och Instagram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar